Jak było kiedyś?

Kiedy zakładałam swoją małą działalność, myślałam, że piękne zdjęcia wystarczą, by zebrać wokół siebie klientów i osoby przychylne mojej pracy.  

Z takim założeniem wrzucałam swoje fotografie na social media. Było to jakieś 10 lat temu, a fotografów w mojej okolicy było tylu, że mogłabym policzyć ich na palcach jednej ręki. 

Publikowanie ładnych zdjęć faktycznie przynosiło zainteresowanie, jednak z czasem zawód ten stał się za bardzo popularny. Miałam wrażenie, że każdy kto posiada swój własny aparat, ma założoną stronę na facebooku “photography” i mówi o sobie per fotograf. Ok, umówmy się, to nic złego. Moje początki były dokładnie takie same! Jednak ilość nowych fotografów amatorów, spowodowała, że piękne zdjęcia już nie wystarczą, tak jak kiedyś.  

To czym możemy zatrzymać obserwującego przy sobie to słowo i autentyczność.

Era wrzucanych zdjęć bez opisu dobiegła końca, chyba, że jesteś fotografem o randze światowej, a Twoje prace podziwiane są na wszystkich kontynentach. 

Jednak dziś ważny jest przekaz i to czy mamy coś ciekawego do powiedzenia światu. 

Niewątpliwie dla niektórych jest to duża trudność, wszak nie wszyscy zostali obdarzeni talentem pisania czy komunikacji. Wielu artystów potrafi posługiwać się wspaniale obrazem i tworzy ponadczasowe fotografie, jednak nie pała miłością do słowa pisanego, do bycia obecnym w sieci i budowania swojego PR.  

Nie jest łatwo wymyślać każdego dnia wciągających i porywających treści na swoich kanałach. Jeśli masz w dodatku, twarde postanowienie na każdym z nich udostępniać inne treści. Spokojnie, jeśli tak jest, możesz je ze sobą przeplatać. Mogę się założyć, że część obserwujących na instagramie nie obserwuje Cię na facebooku i odwrotnie. Dlatego czasami można pozwolić sobie na luksus udostępnienia podobnej lub takiej samej treści na obydwu tych miejscach. 

Co więcej! Słyszałaś kiedyś o recyklingu treści? To ponowne wykorzystanie treści, które już udostępniłaś/napisałaś/stworzyłaś. 

Nie ma szans, by najgorliwszy z Twoich obserwujących pamiętał wszystkie Twoje publikacje, które napisałaś w ciągu roku (chyba, że było ich tylko kilka). Daje to możliwość powtórzenia wpisu, który już jakiś czas temu pojawił się na Twoim instagramie albo facebooku. Korzystam z tego od kilku lat i nie zdarzyło mi się, by ktoś zwrócił na to uwagę. Owszem, za każdym razem odświeżam i uaktualniam dany tekst, jednak główny zamysł pozostaje ciągle taki sam. Takim sposobem wpis, który wrzuciłam dwa lata temu o sesjach narzeczeńskich mogłam użyć już kilkukrotnie na swoich social mediach. Daje to ogromne poczucie ulgi w momentach, kiedy Twoją głowę wypełnia pustka.  

No dobrze! Jednak, żeby tej pustki nie było, podam Ci gotowe pomysły na posty, o których będziesz mogła napisać na swoich kanałach przekazu. Pozwolą Ci one odetchnąć od ciągłego wymyślania nowych rzeczy. 

pomysły na posty dla fotografów ślubnych

Pomysły na posty- 70 przykładów

  1. Kim jesteś 
  2. Jakie masz marzenia 
  3. Jak rozpoczęła się Twoja historia z fotografią 
  4. Twój pierwszy ślub, na którym robiłaś zdjęcia 
  5. Niezapomniana historia ze zlecenia 
  6. Spektakularna wpadka jaką zaliczyłaś na zleceniu 
  7. Jak przygotować się do sesji 
  8. Jak przygotować dom do sesji/przygotowań ślubnych 
  9. Dlaczego współpraca filmowiec/fotograf jest taka ważna 
  10. Jak oddajesz zdjęcia 
  11. Sesja narzeczeńska, dlaczego warto 
  12. Sesja ślubna innego dnia, tak czy nie? 
  13. Twoje ulubione miejsce na wesele
  14. Co to jest ślub humanistyczny 
  15. Najlepszy dj z jakim pracowałaś 
  16. Najlepszy filmowiec z jakim współpracowałaś 
  17. Jak przygotowujesz się do reportażu/sesji 
  18. Co jest dla Ciebie najważniejsze w fotografii 
  19. Jak wybierasz miejsca do sesji w plenerze 
  20. Co Cię inspiruje 
  21. Co czytasz aktualnie? 
  22. Twoje ulubione miejsce do sesji w plenerze 
  23. Ślub kościelny- najważniejsze rady dla Pary Młodej 
  24. Makijaż, dlaczego jest taki ważny w dniu ślubu i na sesji 
  25. Polecane makijażystki 
  26. Polecane fryzjerki 
  27. Twoje inne hobby 
  28. x rzeczy, które sprawią, że ten dzień będzie wyjątkowy 
  29. X błędów popełnianych przez Pary Młode w dniu ślubu 
  30. Tematy kontrowersyjne z życia wzięte/polityka/lgbt itp. 
  31. X błędów popełnianych przez usługodawców 
  32. Rola świadka/ świadkowej 
  33. Najpiękniejsze salony ślubne w okolicy 
  34. Zdjęcia grupowe na ślubie: tak/nie 
  35. Co jest najtrudniejszego w twojej pracy 
  36. Jaki moment w dniu ślubu lubisz najbardziej 
  37. Chwile kryzysu w Twojej działalności 
  38. Sukcesy zawodowe 
  39. Ważne wydarzenia w okolicy 
  40. Konkursy/galerie do których udziału zachęcasz 
  41. Strona www- czy jest ważna 
  42. Oferta, czy warto poświęcić na nią kilka chwil by była estetyczna 
  43. Albumy-warto/ nie warto 
  44. Odbitki, moc wywołanych fotografii 
  45. Historia fotograficzna, która Cię wzruszyła 
  46. Moment grozy, który przeżyłaś podczas zlecenia 
  47. Współpraca z wedding plannerami 
  48. X sposobów na spójny feed na instagramie 
  49. X presety co to takiego i czy używasz 
  50. Na jakim programie do obróbki uczyłaś się pierwszych kroków 
  51. Twój pierwszy aparat 
  52. Warsztaty fotograficzne na jakich byłaś 
  53. Miejsca na sesje ślubne wewnątrz 
  54. Co, jeśli będzie padał deszcz podczas ślubu? 
  55. Jak pandemia wpłynęła na Twoją działalność 
  56. X rzeczy, których się nie spodziewałaś jako fotograf 
  57. X mitów na temat fotografii 
  58. Jak pracujesz z modelką 
  59. Czarno biała fotografia 
  60. Jak lubisz się ubierać na śluby 
  61. Jakie śluby najbardziej lubisz 
  62. Najfajniejsze odkrycia miesiąca w sieci 
  63. Najbardziej inspirujące osoby 
  64. Pomoc charytatywna  
  65. Etat vs fotografia
  66. Dlaczego zdjęcia to nie wszystko 
  67. Fotograf to inaczej psycholog, krawcowa, przyjaciółka, fryzjerka, dekoratorka 
  68. Muzyka której słuchasz przy obróbce 
  69. Skąd czerpiesz pomysły na treści 
  70. Jak pracujesz podczas dnia ślubu 

To tylko kropla w morzu, a tematów które możemy poruszać jest zdecydowanie więcej.

Możesz bez problemu wprowadzić ułamek Twojego życia prywatnego, co zawsze wywołuje największe zaangażowanie wśród obserwujących. Nie uwzględniłam ich w liście powyżej, ponieważ nie wszyscy chcą łączyć życie prywatne z zawodowym, jednak z doświadczenia wiem, że jeśli dawkuje się tę wiedzę w umiarze, budujemy tym zaufanie i autentyczność.  

Warto pamiętać, że te dwie rzeczy w istocie są najważniejsze w dzisiejszych czasach. Dlatego warto zbudować relację ze swoimi klientami i obserwującymi. Jest to inwestycja w przyszłość, która będzie procentować z czasem. 

 

 

Inne artykuły, które mogą Ci się spodobać:

pakowanie reportażu ślubnego

 

Słowa kluczowe, które pomogą Ci w odnalezieniu strony nataliaszewczyk.pl: fotograf ślubny Poznań oraz fotografia ślubna, reportaż ślubny, fotograf ślubny Oborniki, fotograf ślubny Śrem i fotograf ślubny wielkopolska, fotografia weselna, sesje ślubne, sesje narzeczeńskie, sesje narzeczeńskie Poznań, jak również sesje rodzinne lifestyle, fotograf ślubny Gniezno, fotograf ślubny Września, fotograf ślubny Szamotuły, fotograf ślubny Leszno, Fotograf ślubny Piła
Jeśli szukasz mnie w google to klik do wizytówki googla